6 серпня 2019 року набув чинності Закон України 2639-VIII "Про інформацію для споживачів харчових продуктів", який встановлює загальні принципи та вимоги щодо інформації про харчові продукти, зокрема, стосовно їх маркування, а також обов'язки операторів ринку стосовно доведення цих даних до споживачів.

Вимоги нового закону поширюються не тільки на виробників харчових продуктів на всіх етапах виробництва та обігу, але і на харчові продукти, що призначені для кінцевого споживача, зокрема такі, що реалізуються у закладах громадського харчування. Відповідно до вимог цього Закону інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача, не повинна вводити в оману стосовно характеристик, властивостей, складу харчових продуктів. Ця вимога поширюється як на рекламу харчових продуктів, так і на спосіб розміщення та представлення харчових продуктів для реалізації, зокрема форму, зовнішній вигляд, упаковку.

Споживач повинен отримувати максимально достовірну інформацію про харчовий продукт та мати змогу здійснити свідомий вибір. Оператори ринку мають обов’язково зазначати інформацію про наявність речовин, які спричинюють алергічні реакції або непереносимість, наявність ГМО, розморожування або піддавання харчових продуктів іонізуючому випромінюванню тощо.

Також стаття 18 Закону роз’яснює, яким чином зазначаються мінімальні терміни придатності, зокрема фразами “краще спожити до…”, “краще спожити до кінця…”; і у чому їх відмінність від фрази “вжити до...”.

Як зазначено у статті 30 цього Закону, оператори ринку харчових продуктів, винні у порушенні вимог цього Закону, несуть відповідальність у межах діяльності, яку вони провадять, відповідно до Закону України  2042-VIII "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин".

Зокрема, передбачено  за надання неточної, недостовірної інформації про продукт, зміну оператором ринку інформації про нього накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі 15 мінімальних заробітних плат, а на фізичних осіб-підприємців — у розмірі 10 мінімальних зарплат. За введення споживачів в оману щодо речовин і харчових продуктів, що викликають алергічні реакції або непереносимість штраф становить 30 мінімальних заробітних плат для юридичних осіб і 20 — для фізичних осіб-підприємців.


" "