Верховна Рада України  прийняла в першому читанні законопроєкт №1076 про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель, зокрема, в роботі системи Prozorro.

Передбачається, що ухвалення закону призведе до зменшення випадків обходу системи Prozorro під час оголошення тендерів. Законопроєкт вводить поняття спрощених закупівель - закупівлі товарів, робіт і послуг на суму від 50 до 200 тис. грн, які обов'язково будуть проводитися через Prozorro. Так, приблизно 250 тис. процедур в рік будуть виведені з тіні. Додаткова економія завдяки цьому може скласти до 9 млрд грн на рік. Також законопроєктом пропонується дозволити бізнесу виправляти помилки в документації протягом 24 годин.

Прем’єр-міністр високо оцінив роль ухвалення законопроекту №1076 щодо вдосконалення публічних закупівель: «Нам потрібен розвиток конкурентного середовища у сфері закупівель в Україні. Більше того, ми гармонізуємо Закон України «Про публічні закупівлі» з Директивами Європейського Союзу з питань закупівель. Це важливо в рамках Угоди про Асоціацію».

Також Верховна Рада України підтримала законопроєкти:

№1080 (Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес);

№1050 (Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню);

№1053-1  (Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг);

№1073 (Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг).

Джерело:

https://www.kmu.gov.ua/ua/news/detinizaciya-ekonomiki-ta-pripinennya-tisku-na-biznes-zabezpechat-ukrayini-zrostannya-oleksij-goncharuk

З метою запровадження дієвого механізму контролю обігу товарів та обсягу доходів суб’єктів спрощеної системи оподаткування та виведенню з тіні ряду великих та середніх торгівельних компаній, які зловживають спрощеною системою оподаткування, депутатами розроблено два законопроекти:

№1073 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг” та № 1053 “Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг”.

Президент В.Зеленський підписав Указ  №647/2019 «Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг».  

Указ видано з метою утвердження функціонування сервісної держави — держави для громадян і бізнесу, забезпечення належної реалізації прав фізичних та юридичних осіб y сфері надання публічних, у тому числі адміністративних послуг, створення сучасної інфраструктури, зручних та доступних електронних сервісів для надання таких послуг. Зокрема, Указ передбачає поступове переведення окремих публічних послуг в електронну форму та оприлюднення на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади щоквартальних звітів про стан реалізації відповідних заходів з відображенням інформації про послуги, переведені в електронну форму, та послуги, порядок та умови отримання яких спрощено.

На сайті Кабінету міністрів України опубліковано постанову від 21.08.2019 р. № 823 "Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю"

 

Кабмін на своєму першому засіданні ухвалив рішення, яким ліквідував Департамент захисту економіки Національної поліції України. Поліція більше не матиме права втручатися в діяльність бізнесу. Ліквідовано підрозділ, який займався розкриттям економічних злочинів.

“Поліція більше не має права просто так втручатися у діяльність бізнесу! Сьогодні ми ліквідували  цей підрозділ, який займався розкриттям економічних злочинів. Бо ця одіозна структура не захищала бізнес, а систематично заважала йому працювати. Найчастіше через суд отримували ухвалу на проведення слідчих дій і починали обшук: витягували з офісу комп'ютери, бухгалтерію, а з каси - гроші, документи. Через це паралізували роботу підприємств, а потім вимагали у бізнесу “викуп”, - прокоментував відповідне рішення Уряду Прем'єр-міністр України Олексій Гончарук.

Глава Уряду додав, що замість ліквідованого Департаменту буде створена ефективна структура для розслідування фінансових злочинів, куди зможуть прийти на роботу порядні та чесні працівники.

“Після ліквідації Департаменту перерозподілимо потрібні функції на інші структурні підрозділи Національної поліції України. Найближчим часом ми очікуємо, що Парламент підтримає проект рішення про створення нового органу, який буде опікуватись питаннями економічних злочинів. Ліквідація Департаменту не завершиться простою зміною вивісок, а буде використана для реформування підрозділів Нацполіції. Якщо в системі є чесні та професійні люди, які доведуть, що не брали хабарі і готові працювати для держави - вони матимуть таку можливість”, - підкреслив Прем'єр-міністр України.

Мінфін має право на безоплатне отримання інформації, що містить банківську таємницю, персональні дані, та на доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування.

Це право йому необхідне задля контролю за дотриманням бюджетного законодавства в частині верифікації та моніторингу пенсій, допомог, пільг, субсидій, інших соціальних виплат, які проводять за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів, фондів соціального і пенсійного страхування (п. 40 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» БКУ).

 Аби реалізувати такі повноваження Мінфін розробив проєкти:

  1. Порядку електронної взаємодії Мінфіну, МВС, ДМС, Адміністрації Держприкордонслужби, ДФС, Казначейства, Держфінмоніторингу.

 До відомостей, які передаватимуть та прийматимуть в порядку інформаційної взаємодії, включать дані:

  •  про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів;
  • реквізити документів, виданих особі, а також документів, на підставі яких видані такі документи (тип, назва документа, серія, номер, дата видачі та уповноважений суб’єкт, що видав документ, строк дії документа), викрадених (втрачених) документів, місця проживання особи;
  • осіб, які порушили прикордонний режим, режим в пунктах пропуску через державний кордон України або режимні правила у контрольних пунктах в’їзду-виїзду;
  • митного оформлення ввезених на митну територію України транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
  • виписок з бюджетних рахунків для зарахування надходжень щодо сплати особою штрафу за вчинення кримінального чи адміністративного порушення;
  • про джерела доходів, отриманих фізичними особами від податкових агентів, або ознаки наявності доходу, отриманого фізичною особою від здійснення підприємницької або провадження незалежної професійної діяльності.
  1. Порядку надання Держгеокадастром інформації Мінфіну з Державного земельного кадастру про земельні ділянки. Якщо фізособу ідентифіковано та в Державному земельному кадастрі наявна інформація про земельні ділянки за запитуваний період, відповідь на запит міститиме такі відомості:
  • кадастровий номер;
  • місцезнаходження (адреса) земельної ділянки;
  • цільове призначення (категорію земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель);
  • площу, нормативну грошову оцінку;
  • відомості про державну реєстрацію земельної ділянки (дату державної реєстрації земельної ділянки);
  •  відомості про право власності/ право користування (вид права, інформація про власників, користувачів земельної ділянки), відомості про обмеження у використанні земельної ділянки.